poniedziałek, 31 marca 2014

Bakłażan z cebulą i fetą - grecka przystawka



Uwielbiam! Na pierwszy rzut oka dziwne danie, bakłażan z cebulą nie brzmi zbyt apetycznie a jest całkowicie odwrotnie. Gdy byliśmy w Grecji jakoś nie mogłam się przekonać do jedzenia mięsa (nie licząc musaki) więc nałogowo jadłam sałatkę grecką i właśnie tą przystawkę ;)

Nie jest zbyt trudna do przygotowania i smakuje rewelacyjnie ;)
Można serwować jako przystawkę ja zrobiłam w formie obiadu z sałatką grecką ;)


Składniki:

  • 2 małe bakłażany
  • 4-5 cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • ser feta
  • przyprawy: sól, bazylia, oregano, pieprz, zioła prowansalskie, ziarenka smaku, pieprz


Bakłażany pokorić w plastry o grubości ok 1cm. Można je ugotować w wodzie lub na parze żeby były al dente. Cebulę posiekać w cienkie paski, przyprawić i najpierw podmażyć na oleju a potem dusić z małą ilością wody (cały czas podlewając gdy woda wyparuje) aż będzie baardzo miękka i jeszcze doprawić do smaku.  Czosnek drobno siekamy i dodajemy do cebuli.

Gotową cebulę nakładamy na plastry bakłażana i wsadzamy do piekarnika rozgrzanego do 180st C na 10 min. Wyjumjemy i na każdą porcję kładziemy 3-4 małe kwadraciki fety.

2 komentarze:

  1. Myślę, że takie połączenie musi być pyszne, chętnie przygotuję na przekąskę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne też zasmakowałam w Grecji

    OdpowiedzUsuń