czwartek, 19 marca 2015

Pancakes z serka homogenizowanego




Piątek jak już wspominałam dniem bez mięsa. Tym razem na słodko z placuszkami w nowej wersji - serkowej. Bardzo delikatne, słodkie, pachnące wanilią - niebo w gębie ;) Propozycja zarówno na obiad jak i śniadanie.

Składniki (ok. 15 sztuk):

  • 400g serka homogenizowanego (użyłam waniliowy rolmlecz)
  • 100ml mleka
  • 2 jajka
  • 1 i 1/2 szklanki mąki (pojemność szklanki 200ml)
  • 1 łyżka cukru waniliowego domowej roboty
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 4 łyżki oleju rzepakowego+jedna do smażenia

Wszystkie składniki wrzucamy do miski i delikatnie mieszamy aż powstanie jednolita masa.

Smażymy na rozgrzanej patelni. Ja tylko pierwszą porcję na tłuszczu. Do reszty nie jest potrzebna.

Podajemy z ulubionymi dodatkami u nas malinki i syrop klonowy.







7 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się ten przepis, na bank wypróbuję! :) Świetnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi i wygląda pysznie, szczególnie na bezmięsny piątek. Na jutro mam już plany obiadowe, ale za to za tydzień będę mogla wypróbować Twój przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam wypróbować bo to ciekawa odmiana tych tradycyjnych :)

      Usuń
  3. Kupiłem produkty ale zrobię po swojemu. Czyli coś między przepisem Magdy gesler a tym. Proporcje wyjdą w trakcie ;p smietana i dżem jako dadatek i będzie si

    OdpowiedzUsuń