niedziela, 30 sierpnia 2015

Dietetyczny deser czekoladowy



W poszukiwaniu czegoś słodkiego i niskokalorycznego znalazłam to cudo. Deser prosty w przygotowaniu i niesamowicie pyszny!! W smaku przypomina sklepowe budynie na zimno z pianką ale jak dla mnie jest o niebo lepszy i domowy!
Doskonale wykończony chrupiącą gryką którą znajdziecie w Rossmannie. Można ją zastąpić świeżymi owocami których ciągle jeszcze pełno.

Składniki na dwie duże porcje:
  • 200ml mleka
  • 200g jogurtu
  • 3 łyżki kakao ciemnego 
  • 3 łyżki miodu
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • chrupiąca gryka
Żelatynę zalewamy 3 łyżkami wody żeby napęczniała.
W garnuszku podgrzewamy mleko kakao i dodajemy miód. 
Do żelatyny dodałam trochę ciepłej wody i jeszcze rozmieszałam i dopiero dodałam do mleka.
Gdy płyn się ostudzi dodajemy jogurt mieszamy i wlewamy do kubków i schładzamy w lodówce ok. 2h.

Podajemy z chrupiącą gryką lub świeżymy owocami.

Pomysł z bloga Kingi Paruzel.







5 komentarzy:

  1. Świetny pomysł na lekki deser, z pewnością wypróbuję :) Prezentuje się wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Urszula Adamska12 grudnia 2018 19:08

    Zawsze zastanawiałam się jak może być zrobiony deser czekoladowy i do tego jeszcze dietetyczny. Bardzo podobne przepisy znajduję również w https://wkuchnizwedlem.wedel.pl i muszę powiedzieć, że jak tam zajrzę to zawsze mam słabość. Zazwyczaj kończy się to tak, że zaczynam przygotowywać jakiś deser z wykorzystaniem czekolady :)

    OdpowiedzUsuń