wtorek, 26 sierpnia 2014

Ciasto z malinami i budyniową pianką



Na pożegnanie malinowego sezonu ciasto. Wakacyjne podróżowanie spowodowało że dopiero teraz nadrabiam sierpniowe zachcianki ;) Znalazł się i czas na zrobienie tego właśnie ciasta. Przepis znalazłam na stronie Moje Wypieki. Na blogu moja wersja ze zmniejszoną ilością tłuszczu i cukru. Bardzo polecam te ciasto jest ekstra. Na pewno je jeszcze kiedyś zrobię ale użyję innych owoców.

Składniki na ciasto:
  • 200g masła (kostka)
  • 2 i 1/2 szklanki mąki
  • 5 żółtek
  • 1 łyżeczka sody
  • 2 łyżki cukru brązowego
  • 1 łyżka jogurtu greckiego (opcjonalnie)

Składniki na piankę:
  • 5 białek
  • 3/4 szklanki cukru 
  • 2 opakowania budyniu śmietankowego bez cukru

Dodatkowo:
  • 400g malin
Mąkę przesiać do miski dodać pokrojone zimne masło, żółtka, cukier i sodę - całość porządnie zagnieść. Moje ciasto nie chciało się skleić więc dodałam łyżkę jogurtu.

Gdy ciasto będzie zagniecione dzielimy na dwa kawałki jeden 70% drugi 30% ciasta. zawijamy w folię i wkładamy do zamrażalnika na 20 min.

Wyciągamy większy kawałek i ścieramy na tarce na dużych oczkach na blachę (20 x 35) wyłożona papierem do pieczenia. Lekko dociskamy.

Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 st C góra-dół na ok 20 min aż się zarumieni. Następnie wyciągamy i studzimy ciasto.

Białka ubijamy, gdy piana będzie sztywna stopniowo dodajemy cukier a na końcu budyń cały czas miksując. 

Na ostudzony blat nakładamy piankę, układamy maliny dziurkami do góry i ścieramy resztę ciasta z zamrażalnika.

Wkładamy do piekarnika na 180 st C na ok 30-40 min.





5 komentarzy:

  1. doskonale wyszło i jedno z lepszych ciast :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedno z moich ulubionych ciast:) Ale bym sobie zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe ciasto, takie uwielbiam.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie gościło ono wczoraj :) Bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychota ! :) Na pewno zobimy :) Obydwoje uwielbiamy malinki :) Przepis extra :D

    http://bonapetit2xm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń