piątek, 22 sierpnia 2014

Puszyste racuchy drożdżowe z jabłkami




Pychota! Pierwszy raz robiłam racuchy na drożdżach! Już długo za mną chodziły placki z jabłkami. Dołączam się więc do akcji #jedzjablka i wrzucam przepis na cudne racuchy!

W smaku nieco przypominają kluski na parze. Moja wersja zawiera tłuszcz w środku i tylko pierwsza porcja jest pieczona z dodatkiem oleju.

Polecam z cukrem pudrem ;) Ja zajadałam także z domowym śliwkowym dżemem mojej mamy ;)

Składniki:

  • 14g drożdży suchych (2 saszetki)
  • 3 łyzki cukru brązowego
  • 1/2 kg mąki pszennej wrocławskiej
  • 1 i 1/2 szklanki ciepłego mleka
  • 1 jajko
  • 4 łyżki oleju rzepakowego + 1 łyżka do smażenia 
  • 2 pokrojone w kostkę jabłka


Dodatkowo: (można użyć innych ulubionych dodatków)

  • cukier puder
  • dżem
  • syrop z agawy
Do miski wrzucamy przesianą mąkę, jajko, cukier, drożdże i podgrzane mleko, olej. Całość dokładnie mieszamy.

Odstawiamy w ciepłe miejsce na 40 min i przykrywamy ścierką. Ja położyłam masę na kuchence gdzie wcześniej podgrzewałam mleko.

Po 40 min oddajemy pokrojone jabłka, delikatnie mieszamy i odstawiamy przykryte jeszcze na 30 min.

Moje racuchy były smażone na cieniutkiej patelni do naleśników i nie wymagały tłuszczu za wyjątkiem pierwszej porcji. Patelnia powinna być rozgrzana.

Warto przygotować szklankę z zimną wodą i przed nałożeniem każdej porcji zanurzyć łyżkę w wodzie - wtedy ciasto nie będzie się do niej kleić.

Każdy smażyłam na rumiany kolor z obu stron. Wszystko na średnim ogniu. 

Podawać z ulubionymi dodatkami ;)



zBLOGowani.pl

1 komentarz: