piątek, 16 października 2015

Brownie z marcepanem


Kolejny pomysł na brownie tym razem z marcepanem. To Brownie jest kruche i jak zwykle mocno czekoladowe ;) Dodatek marcepanu z wierzchem polanym odrobiną czekolady. Czego chcieć więcej w taką pogodę? Spróbujcie sami.


Składniki:

  • 200g gorzkiej czekolady (2 tabliczki)
  • 110g masła
  • 1 niepełna szklanka mąki
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki drobnego cukru do wypieków
  • 3 łyżki gorzkiego kakao


Masa marcepanowa:

  • 150g marcepanu ( użyłam takiego z Lidla)
  • ok.30-50 ml śmietanki ( użyłam 18% słodkiej)


Czekoladę i masło rozpuszczamy w gorącej kąpieli. Dodajemy cukier i mieszamy aż się rozpuści.Odejmujemy 3-4 łyżki masy do szklanki.

Przestudzoną masę czekoladową dodajemy do mąki wymieszanej wcześniej z jajkami i kakao.

Całość mieszamy do połączenia składników.

Wylewamy na blaszkę (20x35) wyłożoną papierem do pieczenia.

Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 st, ok 20-25 min.

Masa marcepanowa.
Marcepan mieszamy z śmietanką i podgrzewamy wolno na małym ogniu aż składniki się połączą.
Jeżeli masa będzie zbyt gęsta dodajcie śmietanki. Moja miała konsystencję gęstego kremu (coś jak nutella).

Brownie smarujemy masą marcepanową i polewamy odłożoną wcześniej czekoladą.





4 komentarze:

  1. Uwielbiam zarówno brownie jak i marcepan. Szkoda, że akurat jestem na diecie i ograniczam słodycze ale upiekę dla rodzinki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heh, ja nie przepadam za marcepanem.. a kalorie też liczę :)
      także ciasto specjalnie dla męża ;)

      Usuń
  2. ale ładnie wygląda
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała słodycz na tę aurę:)

    OdpowiedzUsuń