sobota, 27 września 2014

Proste ciasto z świeżymi figami




Figi figi i jeszcze raz figi! :) Bardzo je polubiłam, ale tylko świeże! Polecam pomysł na to ciasto - jest pycha! Ładnie wyrasta i jest idealne do kawki :)


Składniki:

  • 1 i 3/4 szklanki mąki (szklanka 250 ml)
  • 1/2 szklanki mleka* 
  • 1/2 szklanki oleju rzepakowego *
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2/3 szklanki cukru*
  • 2 jajka
  • 3 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • 5 świeżych fig


* (szklanka 200 ml)


W jednej misce mieszamy proszek i mąkę. W drugiej rozbijamy jajka i ucieramy z cukrem, cały czas miksując dodajemy powoli mleko, następnie olej. Na końcu wsypujemy zawartość pierwszej miski i miksujemy, aż składniki się połączą. Na samym końcu dodajemy ekstrakt i mieszamy.

Figi kroimy w ósemki.

Ciasto wylewamy do tortownic o średnicy 24 cm wyłożonej papierem do pieczenia.
Figi układamy obok siebie dosyć ciasno. Podczas pieczenia się "rozejdą".

Ja piekłam ciasto 60 min w 180st C. Sprawdzamy metodą "suchego patyczka".



4 komentarze:

  1. Uwielbiam figi. Czekam na nie z utęsknieniem. Ciastko fenomenalne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wczoraj również zrobiłam ciasto [tarta] z figami :) Ale chętnie wypróbuje w tym zestawieniu :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda cudownie z plasterkami soczystych fig :)

    OdpowiedzUsuń