czwartek, 25 września 2014

Pierogi ze śliwkami i cynamonowo-miodową pianką



Nie będę się rozpisywać. Moje pierwsze pierogi - ze śliwkami i śmietanową pianką. Ciasto na pierogi znalazłam na stronie bistromama. Zdjęcia może nie są zbyt cudne, ale pierogi tak ;)

Składniki:

  • 400g mąki
  • 1/2 szklanki wody
  • 1/2 szklanki kwaśnej śmietany
  • 3 łyżki roztopionego masła
  • szczypta soli
Dodatkowo:
  • śliwki
  • 1/2 szklanki kwaśnej śmietany
  • świeżo starta laska cynamonowa
  • miód lub syrop z agawy


Składniki wyrobić na jednolite ciasto gdy będzie za rzadkie/gęste dodać mąki/wody.

Śliwki myjemy osuszamy ręcznikiem. Następnie należy je przekroić na pół i wyjąć pestki.

Ciasto podzieliłam na części i rozwałkowałam (na grubość ok 2-3 mm) tak żeby nie było zbyt cienkie.

Za pomocą szerokiej szklaki należy wykroić kółka na każde nakładamy połowę śliwki i dokładnie zalepiamy.
Wrzucamy do gotującej się wody na początku na dużym gazie gdy wypłyną gaz zmniejszamy.

Pierogi gotujemy kilka minut od wypłynięcia najlepiej jeden wyjąć i sprawdzić czy już są jadalne.

Do śmietany dodajemy miodu.

Na pierogi wlewamy śmietanę, ścieramy cynamon i zajadamy!

PS Mój Mąż całe pierogi zalał miodem bo stwierdzi że kwaśne - taka alternatywa dla cukrożerców :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz