czwartek, 22 lutego 2018

Hummus z suszonymi pomidorami



Tak już za mną chodził od dawna hummus i plan doczekał się realizacji :) Jadłam już wiele odmian jednak ta z suszonymi pomidorami smakuje mi najbardziej. Moim ulubionym dodatkiem jest chrupkie pieczywko ostatnio jaglane z Lidla - booskie. Trochę bardziej lejącą wersję lubię zajadać z kalarepą i słupkami marchewki :)

To właśnie od ilości wody zależy jaką konsystencję uzyskacie. Gdy będziecie robić hummus wodę dodajcie stopniowo. Ja robię bardziej gęsty a gdy mam na to ochotę to część rozrzedzam dodatkową ilością wody lub oleju lnianego.

Składniki:

  • 250g ciecierzycy (waga surowej)
  • 8-10 suszonych pomidorów z zalewy
  • 1 ząbek czosnku
  • 3 łyżeczki pasty tahini
  • 1/2 szklanki oleju lnianego (może być rzepakowy a nawet oliwa)
  • 3/4 - 1 szklanka wody 
  • sól i pieprz do smaku


Ciecierzycę zalewamy wodą i moczymy całą noc. Następnie gotujemy, aż będzie miękka.
Do blendera wrzucamy wszystkie składniki i miksujemy. Uwaga wody dolewajcie stopniowo, aż uzyskacie pożądaną konsystencję :)

Gotowy szczelnie zamknięty należy przechowywać w lodówce.

Hummus to doskonała przekąska :)



4 komentarze:

  1. taki z suszonymi pomidorami musi byc pyszny

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, musi pysznie smakować na kanapkach. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To moja ulubiona wersja smakowa hummusu :) Pycha!
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń