środa, 27 stycznia 2016

Czekoladki reese's - zrób to sam w domu!

OOch miłość od pierwszego spróbowania - jedno z głównych "dań" jedzonych podczas zwiedzania Londynu. Coś dla uwielbiających masło orzechowe. A mowa o przepysznych amerykańskich czekoladkach reese's. Już teraz w twoim domu i to w kilka minut! :)



Można je znaleźć w różnej postaci (niestety w Polsce tylko w kilku sklepach) w formie mini i trochę większych czekoladek, w formie babeczki, czekolady, batonika czy drażetek.

Ja nie miałam akurat malutkich foremek więc użyłam tych do muffinek wypełniając je tylko na spodzie. W ten sposób wyszło mi 12 sporych czekoladek. Użyjcie mniejszych foremek a będzie ich około 20 sztuk :) W niedługim czasie powstaną te pyszne cudeńka ;)

Składniki:

  • 1/2 szklanki masła orzechowego (gładkiego)
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 200g mlecznej czekolady
  • 100g gorzkiej czekolady



Masło, cukier i sól dokładnie mieszamy za pomocą łyżki lub miksera. Tak by składniki dokładnie się połączyły.

Czekolady rozpuszczamy w gorącej kąpieli wodnej lub po porostu w mikrofalówce.

Do foremek nakładamy łyżkę czekolady smarując także brzegi (jak na obrazku poniżej) i wstawiamy do lodówki aż czekolada stężeje.


Następnie na środek wykładamy masło orzechowe ilość zależy od wielkości foremek ja do swoich nakładałam małą łyżeczkę. Jeśli macie mniejsze foremki nakładajcie 1/2 łyżeczki.

Masę wyrównujemy.
Zalewamy łyżką czekolady i znów wyrównujemy.

Wkładamy do lodówki by czekolada zastygła.

Czekoladki można długo przechowywać w chłodnym miejscu (u nas to niemożliwe ale może wam się uda ;)













5 komentarzy:

  1. Wyglądają wspaniale, myślałam, że to "fabryczne" babeczki. Jedno jest pewne-czekolada w twoich na pewno jest lepsza.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj napewno zrobię córka będzie zachwycona

    OdpowiedzUsuń