czwartek, 25 maja 2017

Ciasto owsiane z rabarbarem i owsianą kruszonką



I się zaczęło.. Stragany kuszą już pysznymi owocami i warzywami. Ostatnio dorwałam rabarbar i grzechem byłoby ciasta nie upiec ;) Tym razem w wersji owsianej. Ciasto jest lekko kwaśne i orzeźwiające.

Kruche:

  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 i 3/4 szklanki mąki owsianej
  • 1 łyżeczka sody
  • 3/4 szklanki cukru pudru 
  • 200 g zimnego masła
  • 3 żółtka
  • 1 łyżka jogurtu greckiego


Nadzienie:

  • 1 kg rabarbaru
  • 6 łyżek cukru pudru
  • 3-4 łyżki ulubionego gęstego dżemu


Kruszonka:

  • 200 g mąki owsianej
  • 120 g masła rozpuszczonego
  • 100 g cukru 

Zaczynamy od zagniatania ciasta. Wszystkie składniki wrzucamy do misy i zagniatamy w jednolite ciasto. Będzie dość rzadkie przez dodatek mąki owsianej ale nie martwcie się ciasto wyjdzie pyszne ;) Wkładamy je do lodówki.

Rabarbar kroimy w 1 cm paseczki. Zasypujemy cukrem i odstawiamy.

Teraz czas na kruszonkę. Masło należy rozpuścić i ostudzić. Następnie mieszamy je z cukrem i mąką.

Spód blachy (20x35) do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia. Kładziemy ciasto - ja zrobiłam to paluchami. Oczywiście powinno być równiutko. Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180st C na ok 10 min.

Podpieczony spód smarujemy dżemem, wykładamy rabarbar (jeżeli puścił dużo soku to go odlewamy - ja nie miałam takiej potrzeby). Na rabarbar palcami kruszymy kruszonkę i wkładamy ciacho do piekarnika. Pieczemy około 30-40 min.

Gotowe można posypać cukrem pudrem ;)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz