poniedziałek, 18 stycznia 2016

Szarlotka z połówkami jabłek i dżemem porzeczkowym



Ciasto powstaje błyskawicznie! :) Pachnie cynamonem i kardamonem.. Wielbiciele szarlotek i jabłeczników na pewno zostaną zaspokojeni.


Składniki:

  • 2 i 1/2 szklanki mąki
  • 200g masła
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 200g serka homogenizowanego ( użyłam rolmlecz waniliowy)
  • 2 łyżki śmietany kwaśnej 12%
  • 6 jabłek
  • ulubiony dżem (u mnie domowy porzeczkowy)
  • 1 łyżeczka cynamonu 
  • 1 łyżeczka kardamonu


Mąkę, masło, 1/2 szklanki cukru i proszek do pieczenia zagniatamy na jednolite ciasto. Dodajemy śmietanę i serek i dalej zagniatamy, aż powstanie jednolita kula ciasta.

Dzielimy ciasto na dwie części. Najpierw jedną należy cieniutko rozwałkować i płożyć nią blachę (20x35) z papierem do pieczenia.

Jeśli ciasto będzie zbyt lepiące dodajcie trochę mąki.

Następnie obieramy jabłka, przecinamy na połówki, usuwamy gniazda i wykładamy dżemem.

Jabłka układamy na cieście dżemem do spodu.

Pozostały cukier mieszamy z płaską łyżeczka cynamonu i kardamonu (u mnie był w ziarenkach, rozgniotłam je nożem aby wydobyć aromat). Tak przygotowanym cukrem posypujemy jabłka.

Wałkujemy drugą część ciasta, układamy na jabłka i sklejamy boki ciasta.

Wkładamy do piekarnika 180st C na 50-60 min., aż wierzch się ładnie zarumieni.

Ostudzone posypujemy cukrem pudrem.










1 komentarz:

  1. pyszności! ;) takie ciasta są najlepsze;) zapraszam na moje przepisy na ''ciasta z jabłkami'' w tym ciasta Anastazji;pozdrawiam
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/search/label/ciasta%20z%20jab%C5%82kami

    OdpowiedzUsuń