niedziela, 23 listopada 2014

Muffiny cappuccino



Tak mi się zachciało z rana więc w kuchni już pachnie wypiekami :) Ochota na babeczki ciągle była ale czasu brakuje... Jednak są tak szybkie w przygotowaniu że warto znaleźć chwilkę. Zapraszam na muffiny cappuccino :)

Składniki na 12 babeczek:
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3 kopiaste łyżki cappuccino (użyłam waniliowego Mokate)
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 100ml oleju (użyłam rzepakowy)
  • 100ml mleka
Polewa:
  • 3 łyżki cukru pudru
  • woda
  • kawa rozpuszczalna (opcjonalnie)


W jednej misce mieszamy składniki suche - mąkę, cappuccino, cukier, sodę, proszek oraz cukier.
W drugiej składniki mokre - jajka, olej i mleko.

Do suchych dodajemy mokre i mieszamy aż wszystkie składniki się połącza.

Napełniamy foremki (ja używam silikonowych) na 3/4 wysokości i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 195 st C góra dół. Pieczemy ok 20-25  min.

Gdy babeczki wystygną dekorujemy.

Do szklanki wrzucamy cukier puder następnie stopniowo po łyżeczce wody i mieszamy. Wodę dodajemy aż lukier będzie na tyle rzadki że da się nim polać babeczki. Ja dodałam ok 3-4 łyżeczki wody.
Wierz posypujemy kawą.

Teraz wystarczy usiąść z kawką i zajadać babeczki :)

Smacznej niedzieli! ;)



2 komentarze: