środa, 5 listopada 2014

Farfalle z bakłażanem i szynką serrano



Zdecydowanie za dużo makaronów zalega w mojej kuchni! :) Dziś pomysł na makaron z bakłażanem i brokułem. Lecz kluczową rolę odgrywa tutaj sos na bazie śmietankowego serka topionego i szynki serrano. Dodatkowe przyprawy będą zbędne a smak wyśmienity!

Składniki:
  • 150-200g makaronu farfalle
  • 80g surowej szynki serrano
  • 7-8 różyczek brokuła
  • 1/2 bakłażana
  • 100g topionego serka kremowego (mlekowita)
  • 3/4 szklanki śmietanki 12% (użyłam łaciatej do kawy)
  • listki świeżej bazylii (opcjonalnie :)

Makaron gotujemy al dente.
Szynkę kroimy w kostkę. Podsmażamy na patelni, dodajemy serek oraz śmietankę i gotujemy na małym ogniu aż sos trochę zgęstnieje.

Brokuła wrzucamy do gotującej się wody gdy będzie już prawie miękki dorzucamy pokrojonego w kostkę 1x1 bakłażana i gotujemy dosłownie chwilę bo bakłażan szybko będzie miękki.

Makaron mieszamy z brokułem i bakłażanem całość polewamy sosem i posypujemy posiekaną świeżą bazylią.




1 komentarz:

  1. Przepis brzmi fantastycznie! A co powiedz na darmowa metamorfozę szablonu bloga i nowy nagłowek? Zapraszm do mnie:)

    OdpowiedzUsuń