poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Korzenne kruche ciasteczka wielkanocne



Kolejna propozycja na wielkanocny stół. Kruche ciasteczka korzenne wspaniale się prezentują są chrupiące i maślane :) Więc ucieszą nie tylko oko ale także kubki smakowe ;)
Nie muszą leżakować są idealne do jedzenia zaraz po upieczeniu. Z przepisu wyszło mi około 40 sztuk.

Niestety lukier zawsze robię na oko i teraz zanim pomyślałam że trzeba będzie wrzucić tutaj proporcje już był gotowy. Jednak nie jest to zbyt trudne po prostu mieszamy wodę/sok z cytryny/ białko z cukrem. Ja zużyłam ok 1/2kg cukru pudru i trochę wody. Ale można wykorzystać te wskazówki klik lub klik. Lukier mieszałam z barwnikami w proszku, które zamawiałam na allegro ale w sklepie można zakupić barwniki w żelu Dr Oetkera.


Składniki:

  • 300g mąki tortowej
  • 200g zimnego masła
  • 1 jajko
  • 120g cukru (u mnie brązowy)
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki imbiru
  • 1 łyżeczka świeżego cynamonu (potartej laski)


Dekoracja:

  • lukier
  • kuleczki, motylki cukrowe, pisaki, barwniki


Wszystkie składniki wrzucamy do miski, masło kroimy w kostkę i także dodajemy. Całość dokładnie zagniatamy ręką aż wszystkie składniki się dokładnie połączą.

Wyrobione ciasto wkładamy na 40 min do lodówki. Musi być dobrze schłodzone żeby się dobrze rozwałkowało.

Następnie dzielimy na dwie części i każdą należy rozwałkować na grubość ok 1cm. Ja tutaj zużyłam sporo mąki do podsypywania ciasta, bo na początku ciągle mi się przyklejało do blatu i wałka. Więc nasypałam mąkę na blat,, ciasto i wałek też nią dobrze wysmarowałam wtedy bez problemu się rozwałkowało.

Następnie wycinamy kształty.

Rozkładamy na blachę wyłożona papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 160st C (termoobieg) albo 170st C (góra-dół) na 12-15 min  ( ale warto kontrolować czas pieczenia - gdy ciasteczka się zarumienią wyjmujemy).

Gdy ciasteczka były zimne zaczynałam zabawę z dekorowaniem ;)




6 komentarzy:

  1. A w jakich proporcjach robisz lukier ? :)


    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie dlatego podałam w linkach opisy do jego zrobienia bo ja zrobiłam "na oko" i nie chce was zmylić, ale gdzieś około 1-2 łyżki wody na szklankę cukru pudru. Musi być na tyle gęsty (jak śmietana) że nie ściekał z ciasteczek.

    OdpowiedzUsuń
  3. 46 year old Electrical Engineer Boigie Aldred, hailing from Victoria enjoys watching movies like "Corrina, Corrina" and Shooting. Took a trip to Phoenix Islands Protected Area and drives a Ferrari 340/375 MM Berlinetta Competizione. kliknij tutaj, aby przesledzic

    OdpowiedzUsuń
  4. prawnik rzeszów - Jesteśmy prawnik-rzeszow.biz, kancelarią prawną z siedzibą w Rzeszowie. Jesteśmy małą kancelarią, dopiero zaczynamy swoją działalność, dlatego potrzebujemy dotrzeć do większej liczby osób. Oferujemy usługi prawnicze i musimy rozpowszechnić naszą nazwę, więc jeśli masz czas, aby napisać o nas, będziemy wdzięczni. Chciałabym podziękować za poświęcony czas, ponieważ wiem, że jesteście bardzo zajęci i naprawdę to doceniamy. Jeśli masz jakieś pytania, proszę nie krępuj się pytać.

    OdpowiedzUsuń