poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Pijany tort z kremem bananowo-limonkowym


Wczoraj minęło 24 lata jak żyje i około 12 jak gotuje ;) Nie umiałam się zdecydować jaki tort zrobić miał być truskawkowy, malinowy, borówkowy, kawowy a wyszedł bananowo limonkowy. I bardzo dobrze bo był obłędny :) Słodki i zarazem kwaskowaty. Blaty nasączyłam domowa cytrynówką! Super połączenie i w miarę szybki w przygotowaniu ;)

Zerwałam też z tradycyjnym w moim domu przepisem na biszkopta i tym razem posłużyłam się przepisem Kingi Paruzel

Składniki na ciasto (tortownica 26cm):

  • 7 jajek
  • 1 szklanka mąki (tortowa)
  • 1 szklanka cukru (użyłam brązowy i tylko 3/4 szklanki)
  • 1/3 szklanki maki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (ja dodałam)
  • odjęłam jedną łyżkę mąki pszennej i dodałam jedną łyżkę kakao gorzkiego


Składniki na krem:

  • 1 i 1/2 opakowanie serka mascarpone (375g)
  • 330ml śmietanki 30%
  • 1 duży banan
  • 1 limonka (sok+skórka)
  • 1 opakowanie czekoladowych kropelek
  • 3-4 łyżki cukru pudru
Dodatkowo:
  • 50ml domowej cytrynówki (można pominąć)
  • 1/2 banana
  • ziarenka kawy polane czekoladą
  • posypka czekoladowa


Przygotowanie ciasta:

  1. Białka oddzielić od żółtek. 
  2. Białka ubijamy na sztywną białą pianę, stopniowo dodajemy cukier.
  3. Następnie po jednym żółtku.
  4. Ja teraz odstawiłam mikser i mieszając z pomocą drewnianej łyżki stopniowo dodawałam wcześniej połączone mąki i proszek do pieczenia.
  5. Ciasto wylałam na wyłożoną papierem do pieczenia tortownicę (polecam jednak wysmarować ją margaryną i wysypać mąką bo używając papieru ciasto mi się trochę pokruszyło co widać na zdjęciach poniżej..)
  6. Pieczemy 170st C ok 40-50 min ( ja piekłam 60 min) sprawdzając metodą suchego patyczka.
  7. Upieczone ciasto należy przekroić tak aby powstały 3 blaty.
Przygotowanie kremu:
  1. Dobrze schłodzoną śmietankę ubijamy na sztywną pianę i stopniowo po jednej łyżce dodajemy mascarpone i dokładnie miksujemy żeby nie było grudek.
  2. Dodajemy po łyżce cukru i ciągle miksujemy.
  3. Teraz odkładamy ok. 1/3 kremu - będziemy nim dekorować tort.
  4. Do reszty wrzucamy rozgniecionego widelcem banana. Skórkę startą z limonki i wyciśnięty sok. Całość chwilkę miksujemy. Na końcu dodajemy kropelki i mieszamy łyżką.

Składanie tortu:
  • Cytrynówką skrapiamy każdy blat ciasta.
  • Przygotowany krem dzielimy na pół.
  • Kładziemy na paterę pierwszy blat ciasta, 1/2 masy, kolejny blat, 1/2 masy i trzeci blat.
  • Smarujemy ciasto odłożoną porcją białego kremu.
  • Dekorujemy ziarenkami, plasterkami banana i posypką czekoladową.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz