czwartek, 10 kwietnia 2014

Mus czekoladowy



Baaardzo słodki, delikatny, puszysty deserek ;) Można podać z owocami lub orzechami. Ja oczywiście wykorzystałam kawę a właściwie palone ziarna kawy oblane gorzką czekoladą.

Można wykorzystać dowolną czekoladę ja pomieszałam gorzką z białą.

Składniki na 3 porcje:
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady
  • 1/2 tabliczki białej czekolady
  • 2 łyżki cukru (ja następnym razem pominę)
  • 2 białka z jajek
  • 200ml śmietanki 30%


Czekolady rozpuścić w gorącej kąpieli wodnej.

Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę. Pod koniec dodajemy cukier i jeszcze chwilę ubijamy.

Śmietankę także ubijamy na sztywną masę.

Gdy czekolada wystygnie powoli wlewamy ją do ubitej śmietanki mieszając najlepiej trzepaczką. Jak już się dokładnie połączą dodajemy łyżka po łyżce pianę białkową cały czas delikatnie mieszając.

Deser rozłożyć do  szklanek/pucharków i dobrze schłodzić w lodówce najlepiej całą noc.


3 komentarze: