poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Kakaowe babeczki z mikrofalówki


Dziś propozycja na mega szybkie kakaowe babeczki z mikrofalówki. Szybko wykonane u mnie z 
dodatkiem crunchy o smaku orzechowym :)

Składniki na 4-5 sztuk:
  • 3 łyżki oleju 
  • 4 łyżki mleka
  • 1 jajko (farmio)
  • 3 łyżki mąki 
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 4 łyżki cukru (ja dodałam 4 łyżeczki)
  • 1 i 1/2 łyżki kakao
  • 2 łyżki crunchy


Przygotowanie:
Białko oddzielić od żółtka i ubić na sztywną pianę. Resztę składników (oprócz crunchy) dokładnie wymieszać na końcu dodać stopniowo i powoli mieszając pianę białkową.  Teraz jeszcze dosypujemy crunchy i nakładamy do foremek ( u mnie silikonowe ale można użyć papierowych). Wkładamy do mikrofalówki ustawiamy na max moc 1-3 min ( wszystko zależy od mikrofalówki więc trzeba je obserwować) u mnie 2min wystarczyły :) 





Zmodyfikowany przepis od Kasiek Gotuje

2 komentarze:

  1. jejku, jestem teraz bez piekarnika i tęsknię za ciastem, więc takie babeczki to byłby świetny pomysł! tylko nie mam miksera żeby ubić pianę, ani żadnej ubijaczki :O

    OdpowiedzUsuń
  2. powiem ci że ja zrobiłam bez miksera! jedna porcje zrobiłam z pianą a potem drugą na szybko i poprostu wymieszałam wszystkie składniki i też wyszły super! ;)

    OdpowiedzUsuń