środa, 9 kwietnia 2014

Ryż na mleku z jabłkami i cynamonem pod pierzynką

Tak mnie po ostatnich konsultacjach kulinarnych z koleżanką S. naszło na zrobienie tego przysmaku :) Kojarzy mi się z czasami gdy jako dziecko przybiegałam do domu tylko na coś do jedzenia! Oczywiście wtedy nie mogłam nawet wąchać cynamonu tak mnie drażnił ale teraz uwielbiam! U mnie dziś na drugie śniadanie jednak idealnie nadaje się na śniadanie, deser czy nawet lekki obiad! Zapraszam na ryż na mleku z jabłkami i cynamonem przykryty pierzynką z jogurtu i miodu! Ja przygotowałam go w szklance ok 200ml (składniki wystarczyły właśnie na taką ilość).

Deser będzie idealny zarówno na ciepło jak i na zimno :) Ja zjadłam oczywiście na ciepło.

Składniki:
  • 200-250ml mleka
  • ok 50g ryżu (pół woreczka)
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 1 duże lub 2 małe jabłka
  • cynamon 
  • 2 -2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka miodu gryczanego 


Do gotującego się mleka wrzucić ryż, posłodzić cukrem waniliowym i gotować na wolnym ogniu, aż ryż wchłonie całe mleko i będzie miękki, ale nie jak papka :) ( uwaga żeby nie przypalić).

Jabłko obrać, zetrzeć na tarce o dużych oczkach, posypać cynamonem i podsmażyć na patelni (bez tłuszczu).

Jogurt naturalny wymieszać z miodem.

Układamy:
  • ryż
  • jabłka
  • jogurt
  • dekoracja cynamonowa


2 komentarze:

  1. Oj moje smaki dzieciństwa. Chociaż nigdy ryżu nie lubiłem, ale jakoś to mi smakowało

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    www.gotujebochce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. hehe ja nie lubiłam nigdy cynamonu aaale teraz uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń