wtorek, 4 listopada 2014

Ciastka ślimaki kakaowo-waniliowe



Jechałam na weekend do domu więc inaczej być nie mogło - ciasteczka trzeba zrobić. Zdecydowałam się na czekoladowo waniliowe ślimaki. Ładnie się prezentują i są smaczne. Przepis znalazłam na stronie m
oje wypieki - troszkę zmodyfikowałam :) Z przepisu wyszły mi 32 ciastka.

Składniki:
  • 170g miękkiego masła
  • 60g cukru pudru
  • 230g mąki
  • 3 łyżki gorzkiego kakao
  • 1 łyżka pasty waniliowej

Masło ubijamy z cukrem aż masa będzie jasna.
Dodajemy mąkę i szybko zagniatamy.
Wyrobione ciasto dzielimy na połowę.
Do jednej dodajemy kakao i wyrabiamy do drugiej pastę waniliową.

Włożyć ciasto do zamrażalnika na ok 10 min.
Wyjmujemy i każdą kulę wałkujemy na dwa równe prostokąty ok 20x23cm.

Blat podsypujemy mąką. Jasny prostokąt kładziemy na ciemnym lub odwrotnie. I zwijamy w roladkę. 
Zawijamy w folię aluminiową i wkładamy do zamrażalnika na 30 min.
Wyciągamy i kroimy w plasterki ok 5mm układamy na blaszce wyłożonej papierem w odstępach ok 1-1,5 cm. 

Wkładamy do piekarnika 180st C na 15-25 min. 

Jak widać na zdjęciu biała część była grubsza jednak smaku to nie zmieniło a i prezentują się świetnie.










4 komentarze:

  1. czy pasta waniliowa jest konieczna? czy można ją zastąpić np. aromatem lub samą wanilią?

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie, też mnie to zastanawia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. można spokojnie ją zastąpić ziarenkami z laski wanilii- będą najlepsze :) ja akurat nie miałam w domu.
    można też użyć ekstraktu waniliowego lub aromatu oczywiście ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo efektownie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń