piątek, 29 sierpnia 2014

Soczewica z curry



Kupiłam tą soczewicę i nie wiedziałam co mam z nią zrobić. Cel początkowy zupa. Ale soczewica się rozgotowała i stwierdziłam że jednak się nie polubimy i tak sobie leżała biedna w szafce. Gdy tak ją ostatnio oglądałam i chciałam wyrzucić zobaczyłam przepis na opakowaniu i pierwszy raz w życiu wypróbowałam :) 
Wyszła pychotka, polecam spróbować ;) Przepis lekko zmodyfikowany.
Jeżeli nie przepadacie za soczewicą, sos można podać z ryżem.

Składniki:
  • 1 szklanka czerwonej soczewicy
  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 puszka krojonych pomidorów
  • 1 łyżeczka mielonego curry
  • 1/2 łyżeczki kuminu
  • pęczek świeżej kolendry
  • 1 łyżeczka czerwonej pasy curry
  • 1 kostka rosołowa rozpuszczona w szklance wody (może być szklanka rosołu)

Soczewicę gotujemy wg przepisu na opakowaniu.
Cebule i czosnek drobno siekamy w kostkę i podsmażamy. Przyprawiamy mielonym curry i kuminem.
Do bulionu dodajemy łyżeczkę pasy i mieszamy. 
Do cebulki dorzucamy bulion i pomidory razem z zalewą oraz posiekaną świeżą kolendrą całość duśmy ok 5-10 min.

Sosik mieszamy z z soczewicą lub ryżem i zajadamy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz