sobota, 22 sierpnia 2015

Placuszki z bananami / Bananowe pancakes




Jedne z lepszych jakie jadłam. Mocno bananowe i baaardzo smaczne. U nas pancakes goszczą często na stole i to w różnych wersjach. Te są zdecydowanie najbardziej bananowe. Doskonałe także po odgrzaniu kolejnego dnia.

Przepis pochodzi z książki Ani Starmach. Jest nieco zmieniony - dodałam więcej mleka bo ciasto było strasznie gęste.


  • 300g mąki
  • 150g mleka (użyłam więcej bo masa była zbyt gęsta)
  • 2 jajka
  • 2 łyżki domowego cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki brązowego cukru
  • 3 banany
  • 3 łyżki wiórków kokosowych
  • olej do smażenia ( 4 łyżki dałam do masy)


Dodatkowo:

  • syrop klonowy lub miód
  • wiórki kokosowe



W misce umieszczamy mąkę, mleko, jajka, proszek, cukier, wiórki, olej i mieszamy na gładką masę.

Banany rozgniatamy widelcem i dodajemy do masy, delikatnie mieszamy.

Odstawiamy na 10 min. Pominęłam tą czynność.

Smażymy na patelni aż się zarumienią z obu stron. Jeżeli patelnia przywiera przed każdą porcją dodajemy trochę oleju.

Gotowe polewamy syropem lub miodem, posypujemy wiórkami i gotowe! Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz