wtorek, 25 sierpnia 2015

Kruche ciasto z cynamonową pianką i brzoskiwniami




Pyszne, kruche i z brzoskwiniami wykończone pianką z nutą cynamonu. Ciasto poleca się do kawy :)
Owoce mogą być świeże lub z puszki czy domowych zapasów. Więc spokojnie poza sezonem można piec! :)


Składniki na ciasto:

  • 4 żółtka
  • 200g zimnego masła
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki cukru


Nadzienie:

  • 5 dużych brzoskwiń lub nektarynek
  • 4 białka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 opakowanie proszku budyniowego bez cukru
  • potarta świeża laska cynamonu 


Wszystkie składniki na ciasto wrzucamy do misy. Masło kroimy na mniejsze kawałki.
Wyrabiamy jednolite ciasto. Owijamy w folię i wkładamy do lodówki.

Brzoskwinie kroimy na mniejsze kawałki u mnie prostokąty 1x2. Ja je tylko umyłam nieobieram ze skórek.

wykładamy równomiernie na blaszkę ( ja je rozwałkowałam i następnie palcami wyrównałam już na blaszce ). Podpiekamy w piekarniku 200st C przez 10 min.

Białka ubijamy na sztywną pianę następnie stopniowo dodajemy po łyżce cukru. Na końcu dodajemy proszek budyniowy.

Rozkładamy brzoskwinie. Na nie równomiernie układamy piankę i ścieramy cynamon.

Pieczemy ok.30-40 min w temp. 200st C.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz