sobota, 22 marca 2014

Zupa krem z buraków


Uwielbiam barszcz i buraki. Ich smak chodził za mną od jakiegoś czasu i tak dziś powstał krem z buraków.
Pyszny słodko-słony smak idealny na rozpoczęcie wiosny ;)

Składniki:

  • 4 duże i 2 małe buraki
  • 1 duża marchewka
  • 1 mały seler
  • świeżo mielona sól
  • ok. 1l wody lub bulionu ( ja użyłam wody z gotowanie buraków)

Dodatkowo:

  • 1 jajko na jedną porcję
  • gęsta śmietana

Warzywa obieramy i kroimy w drobne plastry czy kostkę im drobniej buraki będą posiekane tym szybciej się ugotują :) Wrzucamy do garnka i gotujemy aż będą miękkie. Doprawiamy świeżo mieloną solą Ja odlałam ok 0,75 ml wody z tej w której gotowałam warzywa i użyłam zamiast bulionu.

Wodą zalewamy ugotowane warzywa i blendujemy na gładki krem. 

Ja zupę podałam z jajkiem (gotowanym na twardo) bo chciałam żeby była bardziej słodka niż kwaśna ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz