niedziela, 9 marca 2014

Cupcake Milky Way





Niestety mimo wielu poszukiwań nie udało mi się znaleźć gwiazdeczek Milky Way, ale babeczki muszą być! Mega czekoladowe nadziane batonikami Milky Way! :)

Składniki na 12 babeczek (w temp pokojowej):

  • 120g masła 
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki* brązowego cukru (można zastąpić białym)
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki kakao gorzkiego
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 3/4 szklanki mąki tortowej lub pszennej
  • 2 batoniki Milky Way
*szklanka 250ml

Krem:
  • 100g serka mascarpone
  • 200ml śmietanki 30%
  • 4 batoniki Milky Way
Przygotowanie babeczek:
Masło ubić mikserem na białą masę, stopniowo dodawać cukier i ubijać, wbić najpierw jedno potem drugie jajko. W drugiej misce wymieszać mąkę z kakao i proszkiem do pieczenia. Do ubitej masy stopniowo dodawać suche składniki już nie miksować ale dokładnie wymieszać np drewnianą łyżką. Na końcu dodać jogurt i wymieszać. Każdy batonik podzielić na 6 części. 

Ja swoje babeczki piekłam w silikonowych foremkach. Nakładać do foremek ciasto, kawałek batonika i przykryć koleją porcją ciasta. Foremka powinna być wypełniona do ok 3/4 pojemności - to oczywiście "na oko" ;)

Piec 190st C przez 20-25 min.

Przygotowanie kremu: 
Do garnka wrzucić pokrojone na mniejsze części batoniki, wlać śmietankę i podgrzewać cały czas mieszając aż się rozpuszczą. Uwaga nie dopuścić do zagotowania się masy! Całość schłodzić w włożyć do lodówki na ok 3h. Następnie ubić masę na sztywna pianę, dalej miksując dodać mascarpone miksować aż do połączenia się składników ( żeby nie było grudek z serka) i dekorować babeczki za pomocą rękawa cukierniczego ;)

Ja miałam w zapasie jeszcze jednego batonika którym udekorowałam babeczki ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz