niedziela, 16 marca 2014

Tort czekoladowo śmietankowy



Tort przygotowałam dla męża z okazji walentynek. Ciasto mocno czekoladowe z pysznym śmietankowym kremem mascarpone. Niestety nie zdążyłam zrobić zdjęcia kawałka, bo ciasto szybko znikło ;)

Tort doskonale nadaje się na inne uroczystości takie jak urodziny czy imieniny ;)

Składniki na biszkopt:
  • 200g maki tortowej
  • 120g cukru (użyłam brązowego)
  • 4 łyżki gorzkiego kakao
  • 7 jajek
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Poncz do nasączenia:
  • woda
  • rum
Krem mascarpone:
  • 250g mascarpone
  • 250ml kremówki 30-36%
  • 16g cukru waniliowego
  • użyłam czerwonego barwnika
Krem czekoladowy:
  • 300ml śmietanki 30-36%
  • 50ml mleka
  • 120g mlecznej czekolady
  • 60g gorzkiej czekolady

Biszkopt:
Do miski przesiewamy mąkę, kakao i proszek do pieczenia.
W drugiej misce ubijamy białka. Gdy będą już ubite stopniowo dodajemy cukier i dalej ubijamy. Następnie dodajemy po jednym żółtku miksując za każdym razem. Stopniowo dodajemy suche składniki i mieszamy dokładnie łyżką.

Dno tortownicy (u mnie średnica 26cm) wykładamy papierem do pieczenia i wlewamy ciasto pieczemy 160st C ok 35 min. (sprawdzamy metodą suchego"patyczka"). Ciasto ostudzić i przekroić na pół.

Krem mascarpone:
Mascarpone ubić ze śmietaną i cukrem. Opcjonalnie dodać barwnik i włożyć do lodówki.

Krem czekoladowy:
Mleko zagotować.Czekoladę połamać na kawałki, wrzucić do mleka i mieszać aż się rozpuści. Ostudzić.
Ubić śmietankę na sztywną pianę. Dodać zimną!! czekoladę i wymieszaj dokładnie.

Poncz:
w szklance wymieszać rum z wada 50/50 tak żeby wyszło pół szklanki (ok. 100ml).

Ponczem skropić oba blaty ciasta. Na paterze/talerzu układamy jeden blat ciasta nakładamy krem mascarpone przykrywamy drugim blatem. Wierzch i boki ciasta smarujemy kremem czekoladowym.

Odłożyłam trochę czerwonego kremu i udekorowałam nim wierz ciasta :)

UWAGA!!
Polecam kremy schłodzić około 1-2h w lodówce. Łatwiej będzie je nakładać a zwłaszcza krem czekoladowy ;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz