piątek, 21 marca 2014

Kukurydziane pancakes z kiwi


Nadszedł piątek więc u nas tradycyjnie bez mięsa ;) Wymyśliłam sobie że zrobię placuszki z kaki, ale nigdzie nie mogłam ich dostać więc stwierdziłam że będzie eksperyment z kiwi!

I okazał się bardzo udany - wyszły pyszne kukurydziane placuszki o smaku kiwi ;)

Składniki:

  • 1 i 1/2 szklanki* mąki kukurydzianej
  • ok. 1 szklanka mleka
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 0,5 łyżeczki sody
  • 3 łyżki brązowego cukru
  • 4 łyżki oleju ( u mnie rzepakowy)
  • 3 kiwi


*szklanka 250ml

Dodatkowo można użyć

  • jogurt grecki
  • miód


Wszystkie składniki dokładnie wymieszać w misce. Kiwi obrać i pokroić w kostkę i dodać do masy.
Tylko pierwszą porcję smażyłam na odrobinie tłuszczu. Pamiętajcie żeby dobrze rozgrzać patelnię przed smażeniem ;)

Jeżeli użyjecie innej mąki to placuszki mogą trochę zmienić konsystencję więc trzeba dodać więcej mąki/mleka żeby były odpowiedniej gęstości ;)

Polać jogurtem i miodem ;) (można pominąć)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz