wtorek, 24 czerwca 2014

Rolada szpinakowa z łososiem i serkiem czosnkowym - wyborna przekąska



Jak dla mnie królowa wszystkich imprez - rolada szpinakowa z łososiem :) Nie jest wcale trudna w przygotowaniu a w smaku wyśmienita. Może być wspaniałym dodatkiem do urodzinowej imprezy czy spotkania ze znajomymi lub zwyczajnie - kolacją.

Składniki:

  • 450g szpinaku mrożonego (drobnego)
  • 3 jajka
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 ząbek czosnku
  • pieprz, sól, czosnek granulowany
  • 150g łososia wędzonego w plastrach
  • 300g serka 'Twój smak" ja użyłam czosnkowego


Szpinak rozmrozić najlepiej na patelni, aż wyparuje cała woda (można go wycisnąć także za pomocą ścierki). Przyprawić i dodać rozgnieciony ząbek czosnku.

Jajka oddzielić. Żółtka wymieszać ze szpinakiem (gdy będzie już zimny).

Białka ubić na sztywną pianę i stopniowo dodawać do nich szpinak i na końcu mąkę. Całość mieszać drewnianą łyżką (lub czymkolwiek innym tylko nie mikserem).

Masę wylewamy na blachę (u mnie 24x40) wyłożoną papierem do pieczenia (jest lepszy niż folia aluminiowa) i pieczemy ok 20-30 min w 180st C. [edit: piekłam też na silikonowej i niczym nie wykładałam]

Gdy szpinak będzie upieczony i trochę ostygnie wyciągamy z blachy i kładziemy na blacie dnem do góry (tak żeby warstwa z papierem była na górze) i powoli odklejamy papier.

Smarujemy serkiem równomiernie po całej powierzchni. Następnie rozkładamy łososia.

I zwijamy w roladę/ślimaka ja robię wzdłuż krótszego brzegu. Rolada jest krótsza ale za to grubsza i lepiej się prezentuje.

Roladę zawijamy ciasno w folię aluminiową i wkładamy do lodówki na ok 2h żeby się schłodziła i nabrała kształtu.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz