piątek, 6 czerwca 2014

Ciasteczka owsiane pełnoziarniste najlepsze!



Z mąki pełnoziarnistej z dodatkiem płatków owsianych i innych bakalii. Duża dawka błonnika ;) Może kalorii to one nie mają mało ale są zdrooowszą alternatywą dla tych ciasteczek ze sklepu.
Myślę że każdy słodyczowy maniak będzie zadowolony.

Pasują idealnie do szklanki mleka czy filiżanki kawy. Są baardzo proste w wykonaniu.

Składniki:

  • 2 szklanki* płatków owsianych górskich
  • 1,5 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • 2 jajka
  • 2/3 szklanki cukru (ja użyłam dark muscovado)
  • 110g miękkiego masła
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody

Dodatkowo ulubione bakalie ja użyłam:

  • 3 łyżki wiórków kokosowych
  • 3 łyżki siemienia lnianego
  • garść żurawiny
  • 4 łyżki płatków migdałowych

*szklanka 200ml 


Wszystkie składniki wrzucamy do miski i dokładnie mieszamy ja zrobiłam to za pomocą ręki bo ciasto jest bardzo gęste.

Na końcu dodajemy bakalie i jeszcze mieszamy.

Wsadzamy ciasto do lodówki na ok.30 min.

Wyciągamy i formujemy dowolnej wielkości kulki, następnie je rozpłaszczamy i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Moje kulki były z ok 2 łyżek.
Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180st C (góra-dół) ja piekłam ciastka ok 25 min. Ale czas ich pieczenia zależy od wielkości ciastek i oczywiście od piekarnika.

Moje ciasteczka wyszły ciemne bo dodałam ciemny cukier i mąkę pełnoziarnistą (jest ciemniejsza niż pszenna). Więc jeżeli użyjecie białego cukru i białej mąki ciasteczka będą jasne. Nie polecam dodawać zwykłego cukru bo mogą być wyczuwalne kryształki lepiej użyć jakiegoś drobnego.


1 komentarz: