piątek, 20 czerwca 2014

Babeczki waniliowo truskawkowe z lekkim kremem



Truskawek ciąg dalszy :) Aromatyczna babeczki w prawdziwą wanilią, truskawkami i kremem. Jak już wcześniej pisałam tym razem krem będzie "lekki" bo zamiast śmietanki użyłam jogurtu greckiego i wymieszałam go z mascarpone. Krem był gęsty nie rozpływał się i był doskonały w smaku ;)

Składniki:na babeczki (mi wyszło 16 szt.):
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 250 ml mleka
  • 3/4 szklanki* cukru
  • 1/2 szklanki oleju rzepakowego
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczka sody 
  • 1 laska wanilii
  • 1/2 truskawki na jedną babeczkę
*szklanka 250 ml

Wszystkie składniki (oprócz truskawek) wrzucamy do miski i dokładnie mieszamy. I to właśnie jest szybki przepis na muffiny.

Laskę wanilii należy przekroić wzdłuż i końcówką noża wydobyć ziarenka i wrzucić do masy.

Ciasto rozlać do 3/4 wysokości silikonowych foremek (moim zdaniem są najlepsze!).

Truskawki przekroić na pół i ułożyć na środku każdej babeczki.

Wkładamy do piekarnika 180st C na ok. 20-25 min.

Składniki na krem:

  • 250g serka mascarpone
  • 250g jogurtu greckiego (gęstego! ja używam z biedronki)
  • 3 rozgniecione truskawki 
  • 1 opakowanie śmietan-fix

  • ok. 3 łyżki cukru pudru 



Wszystkie składniki miksujemy w misce aż się dokładnie połączą.

Za pomocą rękawa cukierniczego ozdabiamy ostudzone babeczki. 






1 komentarz: