czwartek, 5 czerwca 2014

Lemon curd klasyczny


 Zbierałam się długo żeby zrobić to cytrynowe cudo ;) Lemon curd to brytyjski cytrynowy krem. Jest gęsty i mocno cytrynowy. Doskonale nadaje się do ciast, babeczek, naleśników czy deserów. Krem można przechowywać od 7-14 dni (takie widełki znalazłam na różnych forach i stronach internetowych) ale gwarantuję że na pewno zniknie szybciej.

Ja zamierzam przygotować babeczki owocowe właśnie z tym kremem ale to dopiero w weekend tymczasem przepis na lemon curd.


Składniki:

  • 2 cytryny (sok+skórka)
  • 80g masła
  • 3/4 szklanki cukru* (ja użyłam zwykłego białego)
  • 2 jajka
  • 2 żółtka


*szklanka 200ml ( ale możecie dodawać cukru do smaku mniej lub więcej)

  1. Cytryny dokładnie oczyścić szczoteczką i umyć. 
  2. Zetrzeć skórkę (tylko tą żółtą część).
  3. Wycisnąć sok.
  4. Jajka i żółtka wbić do miski i stopniowo dodawać cukier. Mieszać najlepiej za pomocą trzepaczki aż składniki się połączą ok. 3min. Najlepiej jak cukier będzie jak najmniej wyczuwalny ale nic się nie stanie gdy dalej będą kryształki. Rozpuszczą się podczas gotowania.
  5. Jajka przelewamy do garnka, wrzucamy masło i cały czas mieszamy.
  6. Gdy masło się rozpuści dodajemy sok z cytryn i skórkę.
  7. Krem cały czas mieszamy (najlepiej trzepaczką)  i gotujemy na wolnym ogniu aż zgęstnieje.
  8. Następnie przepuszczamy krem przez sitko żeby nie było w nim grudek ( mi nie powstały ale chciałam się pozbyć skórki z kremu - obawiam się że może stać się gorzki gdy tego nie zrobimy).


Jeżeli będziecie cały czas mieszać nie martwcie się na pewno nie powstanie jajecznica ;)

Krem przechowujemy w lodówce.
Mi powstało ok 1 i 1/2 szklanki.




1 komentarz:

  1. Zrobiłam go! rewelacja, pyszny! Dzięki za przepis :)
    pozdrawiam - Misiowa

    OdpowiedzUsuń