czwartek, 5 czerwca 2014

Chilli con care



Meksykańskie danie z chilli, mięsem, pomidorami czosnkiem i cebulą. Całość przyprawiona kuminem i pieprzem. Ostre i sycące. U mnie z dodatkiem czerwonej fasoli i kukurydzy co złagodziło nieco smak tego dania ;)

W Ameryce podawane w barach fast food - takie fast foody to ja rozumiem ^^

Podawane z ryżem lub tortillą. U mnie jeden dzień z ryżem a dziś pora na tortille. Podane składniki na ok. 4 porcje.


Składniki:

  • 3/4 puszki kukurydzy
  • 1 puszka czerwonej fasoli
  • 1 puszka pomidorów
  • 400g mięsa mielonego (dodałam wołowe)
  • 1 cebula czerwona 
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 papryka czerwona
  • 1 papryczka chilli
  • 1 łyżka przecieru pomidorowego
  • przyprawy: kumin, do mięsa mielonego, czosnek granulowany, sól, pieprz cayenne



Cebulę i czosnek drobno siekamy i podsmażamy na patelni, dodajemy mięso mielone przyprawiamy i dusimy aż będzie miękkie. (polecam nie dodawać pieprzu cayenne do mięsa bo potem może się okazać że danie jest zbyt ostre).

Papryczki chilli siekamy bardzo drobno, paprykę w kostkę i dorzucamy do mięsa.

Dodajemy pomidory i przecier. Dusimy ok. 10 min.

Dorzucamy fasolę i kukurydzę. Dokładnie mieszamy i doprawiamy do smaku. Gotujemy ok 2 min tak żeby całe danie było gorące.

Teraz najlepiej użyć pieprz ja wcale go nie dodałam bo papryczka nadała wystarczająco ostry smak jak dla mnie.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz