wtorek, 6 maja 2014

Deser rabarbarowy




Sezon rabarbarowy w pełni! Dzisiaj na szybko polecam mus rabarbarowy z jogurtem greckim ja użyłam jogurt grecki light Bakoma i okazał się bardzo delikatny i słodki więc nie dodałam wcale cukru. 
Jestem baardzo pozytywnie zaskoczona smakiem nie spodziewałam się że to będzie aż takie dobre ;) Musicie koniecznie wypróbować!
Poniżej podaję dwie wersje zrobienia musu. Robiąc wg pierwszej uzyskacie bardzo pyszny kompocik rabarbarowy :)

Składniki na 1 porcję:
  • 1 i 1/2 laski rabarbaru
  • 200ml jogurtu greckiego ( u mnie bakoma light)
  • cukier brązowy (może być cukier biały, miód, syrop z agawy, słodzik)
  • crunchy orzechowo kokosowe 

Wersja I ( ja z takiej skorzystałam)
Rabarbar kroimy na kawałki ok 1c m. 
Zalewamy ok 1/2 litra wody, słodzimy wg uznania i gotujemy aż rabarbar będzie bardzo bardzo miękki. Odcedzamy dokładnie powstały kompot. 
Rabarbar gnieciemy dokładnie za pomocą łyżki aż powstanie mus. Jeżeli będzie zbyt rzadki można przetrzeć przez sitko.
Wersja II
Rabarbar kroimy na kawałki 1cm. Zalewamy wodą tak aby przykryła rabarbar. Słodzimy wg uznania. Gotujemy aż rabarbar będzie bardzo miękki i woda odparuje. Mieszamy od czasu do czasu żeby uzyskać konsystencję musu.

Gdy mus z rabarbaru będzie już zimny układamy w warstwy:
jogurt, mus, jogurt, mus, 1 łyżka jogurtu, odrobina crunchy

3 komentarze:

  1. Zrobiłam niedawno bardzo podobny deser, tylko że z dodatkiem truskawek :) Mmm, pychota :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też robiłam z mrożonych :) uwielbiam takie szybkie i zdrowe deserki :)

      Usuń
  2. wygląda bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń