piątek, 16 maja 2014

Ciasteczka pełnoziarniste z czekoladą i rodzynkami





Weekend już coraz bliżej i wyjazd do rodzinki już tuż tuż.. Postanowiłam upiec dla domowników ciasteczka! Pyszne z mąki pełnoziarnistej z dużą ilością gorzkiej czekolady i rodzynek. Bardzo ładnie wyrosły i genialnie smakują!

Składniki:

  • 2 i 1/2 szklanki* mąki pełnoziarnistej
  • 200g miękkiego masła (kostka)
  • 2 jajka (FARMIO - od szczęśliwych kur :D) 
  • 3/4 szklanki cukru brązowego
  • 1 płaska łyżeczki sody
  • 1/2 szklanki rodzynek
  • 1 gorzka czekolada (użyłam 60%)
*szklanka 250ml


Masło utrzeć z cukrem (dodajemy stopniowo) na końcu wbijamy jajka i ucieramy ok 2-3 min.

Mąkę mieszamy z sodą  dodajemy do masy i dokładnie mieszamy najlepiej za pomocą ręki ;)

Dodajemy drobno posiekaną czekoladę i rodzynki - mieszamy.

Z masy formujemy kulki, które trzeba lekko "rozpłaszczyć". Układamy w odstępach ok 1 cm na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.

Pieczemy 180-190st C (góra-dół) ok 20 min (zależy od piekarnika ja piekłam 25 min). Najlepiej piec na środkowej wysokości przez 10 min i potem przełożyć wyżej (mi się wtedy nie przypalają).



1 komentarz: