środa, 28 maja 2014

Cukiniowe kuleczki faszerowane mięsem i warzywami



Dorwałam ostatnio w sklepie okrągłą cukinię! Mogłabym ją jeść codziennie ;) Farsz można przygotować bardzo szybko i  wykorzystać wiele różnych warzyw. Ja tym razem wybrałam fasolkę szparagową żółtą i kukurydzę. Dodałam marchewkę, pietruszkę i pora. Porcja około 5 cukinii.

Składniki:
  • 5 okrągłych cukinii
  • ok 200g mięsa mielonego (użyłam wołowego)
  • 5 łyżek kukurydzy z puszki
  • 2 garści fasolki szparagowej żółtej
  • 1/2 duże marchewki
  • 1/2 pietruszki
  • ok 5-6cm pora
  • 1/2 cebuli czerwonej
  • 1 ząbek czosnku
  • ok. 1/2 kartonika passaty (można użyć więcej)
  • przyprawy: sól, pieprz, bazylia, oregano, pieprz, przyprawa do mięsa mielonego

Cebulę i czosnek posiekać. Podsmażyć na patelni. Dodać mięso mielone, przyprawić i usmażyć.

Cukinię ugotować w garnku na tyle dużym żeby woda przykryła całą cukinię. Gdy będzie można wbić w nią widelec oznacza że już jest wystarczająco miękka. Ale to już musicie sami zdecydować jaką lubicie. Moja była lekko twarda.

Fasolkę pokroić na mniejsze kawałeczki. Marchewkę i pietruszkę pokroić w kostkę, pora w cieniutkie paseczki i ugotować wszystko razem.

Gdy mięso będzie gotowe, zalewamy passatą, wrzucamy odcedzone warzywa, dorzucamy kukurydzę całość mieszamy i doprawiamy do smaku.
Odcinamy górną część cukinii (czapeczkę) i małą łyżeczką ostrożnie (gdy przebijemy ścianki farsz wypłynie)  należy wydrążyć miąższ. Następnie napełniamy cukinię przygotowanym farszem.









1 komentarz:

  1. to danie wygląda bardzo zachecajaco i chyba skorzystam z tego przepisu przy najblizszej okazji, bo ja cukini uzywałam tylko w takich daniach jak leczo

    oobzarciuch.blogspot.com/2014/04/leczo-z-makaronem.html

    OdpowiedzUsuń