niedziela, 11 maja 2014

Kruche ciasto z rabarbarem i pianką




Jak już mówiłam rabarbar króluje! I końca nie widać ;) Dzisiaj bardzo smacznie polecam ciasto kruche z duuużą ilością rabarbaru malinową pianką i kruszonką. Ciasto bardzo wyrosło jest puszyste lekko kwaskowate idealne do niedzielnej kawki ;) No i banalne w przygotowaniu ;)

Kruche ciasto:
  • 3 szklanki* mąki
  • 3/4 szklanki cukru (ja dałam trochę więcej niż 1/2)
  • 250g miękkiego masła
  • 6 żółtek
  • 5 łyżek kwaśnej śmietany
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (ja dodałam sody)

Pianka:
  • 6 białek
  • 1/2-3/4 szklanki cukru
  • 1 kisiel (użyłam malinowy)

Dodatkowo:
  • 800g rabarbaru
  • 2 opakowania cukru waniliowego
*szklanka 250ml

Wszystkie składniki na ciasto kruche wrzucić do miski i zagnieść. Włożyć do lodówki na 40min.
Rabarbar pokroić na plasterki 1-2cm i wymierzać z cukrem waniliowym.
Białka ubić na sztywną pianę, stopniowo dodawać cukier i dalej miksować. Na końcu dodać kisiel i chwilkę miksować.

Blachę wyłożyć papierem do pieczenia lub wysmarować margaryną i posypać bułką tarta/mąką.
3/4 ciasta równomiernie rozwałkować i wyłożyć nim blachę.

Na ciasto nakładamy rabarbar następnie piankę i 1/4 ciasta, które ścieramy na tarce na grubych oczkach nad ciastem.

Wkładamy do piekarnika 180st C. Ja piekłam przez 60min ale to zależy od piekarnika ;)


2 komentarze:

  1. takie ciacha sa pyszne!! rabarbar forever and ever!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co racja to racja! ;) zawsze się upiecze i obłędnie smakuje! ;) rabarbar rządzi!

      Usuń