czwartek, 8 maja 2014

Muffiny rabarbarowe


Jak już wspomniałam królem tego tygodnia jest rabarbar tak więc po deserku czas na muffiny rabarbarowe. Myślałam że będą bardzo kwaśne a okazały się tylko lekko kwaskowate! Smak miło mnie zaskoczył ;) I na pewno zrobię je jeszcze nie raz. Babeczki na bazie jogurtu naturalnego, baardzo puszyste i lekkie ;)

Składniki na 20szt.:


  • 2 szklanki* mąki pszennej
  • 7 łyżek cukru ( użyłam brązowego)
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego
  • 2 jajka
  • 100ml oleju rzepakowego
  • 50ml mleka
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 250g rabarbaru (ok 2 łodygi)


*szklanka 250ml

Przygotowanie:
Rabarbar kroimy w paseczki ok 0,5-1cm.

Wszystkie składniki wrzucamy do miski i dokładnie mieszamy, aż się połączą. Można użyć miksera mi wystarczyła zwykła drewniana łyżka.

Gdy masa będzie jednolita dodajemy kawałki rabarbaru i mieszamy.

Nakładamy ciasto do 3/4 wysokości silikonowych foremek/ papilotek.

Pieczemy 195st C ok. 20-30 min ( należy kontrolować babeczki bo czas pieczenia w dużej mierze zależy od piekarnika).

Zimne muffiny można posypać cukrem pudrem i ozdobić listeczkami mięty/melisy.


1 komentarz: