piątek, 9 maja 2014

Domowa polewa czekoladowa / sos czekoladowy



To taka tradycja u mnie w domu. Moja mam nigdy nie kupowała polewy czekoladowej do ciasta zawsze robiła ją sama :) Jest genialna i bardzo uniwersalna można nią polewać ciasto, ciasteczka, babeczki, muffiny, lody czy naleśniki!

Kilka uwag:

  1. Czekoladę należy gotować na malutkim ogniu aż odpowiednio zgęstnieje.
  2. Jeżeli polewamy nią ciasto to czekamy aż się całkowicie schłodzi, bo inaczej wsiąknie w ciasto..
  3. Jeżeli po dodaniu wody tłuszcz dalej będzie się oddzielać trzeba dodawać jej więcej.
  4. Mój mąż lubi gorzką czekoladę dlatego w przepisie jest aż 6 łyżek kakao, dodając stopniowo możecie zmniejszyć ilość.
  5. Ważne aby woda była zimna.


Składniki:

  • 100g masła
  • 3/4 szklanki (250ml) cukru
  • 6 łyżek gorzkiego kakao
  • 6 łyżek zimnej wody


Masło roztopić rondelku razem z cukrem.
Dodajemy kakao i mieszamy by nie było grudek - można użyć do tego trzepaczki.
Dodajemy wodę, mieszamy i pozwalamy aby czekolada połączyła się z wodą chwilkę gotując. Jak już wyżej pisałam jeżeli tłuszcz będzie się oddzielał po dodaniu 6 łyżek, dodajemy po kolejne.
Masę gotujemy na wolnym ogniu aż zgęstnieje od czasu do czasu mieszając.



4 komentarze:

  1. Zrobię koniecznie - mój mąż uwielbia:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój też! Dzisiaj wersja z naleśnikami które wręcz zalewa tą czekoladą :D

      Usuń
  2. Czekoladowy potwór11 września 2015 12:45

    Czy po dodaniu większej ilości kakao masa zrobi się na tyle gęsta by można było zastąpić nią standardową polewę z rozpuszczonej czekolady? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, nawet nie trzeba dodawać więcej kakao tylko gotować dłużej az zrobi się gęsta i odczekać aż ostygnie - wtedy stężeje i bedzie idealna do polania ciasta

      Usuń