poniedziałek, 26 maja 2014

Pizza ale nie pizza ;)


Zostało mi opakowanie ciasta francuskiego i nie wiedziałam co z nim zrobić. Wymyśliłam sobie że zrobię pizzę ale taką całkowicie inną. Zamieniłam więc klasyczne ciasto na francuskie, sos pomidorowy na sos z jajek i śmietany. Dorzuciłam fasolkę szparagową żółtą, brokuła, kurczaka o grillowym aromacie i mozzarellę i powstał pyszny obiad ;)

Składniki:

  • jedno opakowanie ciasta francuskiego
  • 2 jajka
  • 4 łyżki kwaśnej śmietany
  • 150g potartej mozzarelli
  • 250g brokuła
  • 1 pierś z kurczaka
  • 2 garści fasolki szparagowej żółtej
  • przyprawa grill klasyczny, bazylia, kolorowy pieprz, sól


Ciasto francuskie zagniatamy w kulkę gdy będzie się bardzo lepić podsypujemy mąką. Następnie należy go rozwałkować nieco więcej niż szerokość formy do tarty. Ciasto powinno być na wysokość ok 1/2 brzegów - opadnie w trakcie pieczenia ale nie zmniejszy swojej objętości dzięki temu masa nie wyleje się poza pizzę. Rozwałkowane ciasto wkładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnia 180st C na ok 25 min.

W tym czasie brokuła dzielimy na mniejsze różyczki i gotujemy razem z fasolką al dente.
Kurczaka kroimy w drobną kosteczkę, doprawiamy przyprawą grill i podsmażamy na patelni.

Teraz sos. Jajka ze szczyptą soli ubijamy mikserem jak na kogel mogel. Dodajemy śmietanę cały czas miksując. Następnie wsypujemy ser i przyprawiamy bazylią, pieprzem i solą do smaku ;) Wrzucamy kurczaka i całość mieszamy.

Ciasto wyciągamy z piekarnika. Wlewamy na to sos z kurczakiem, następnie odsączone z wody warzywa i wkładamy do piekarnika na jakieś 30 min.

Uwaga jeżeli chodzi o czas pieczenia bo każdy piekarnik jest inny. Gdy wyciągamy ciasto powinno być już zarumienione. A gdy wsadzamy już ze składnikami powinniśmy wyjąć gdy jajko będzie ścięte i sos zgęstnieje ;)


3 komentarze:

  1. I wyszła fajna, kolorowa tarta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, ale pysznie wygląda. Ostatnio robiłam pizzę wegetariańską i wyszła przepyszna. nie sądziłam, ze wege pizza może być aż tak dobra.

    OdpowiedzUsuń