piątek, 4 lipca 2014

Spaghetti alla carbonara


Makrony uwielbiam! Włochy kocham! Postanowiłam odtworzyć te włoskie danie, które miałam okazję jeszcze w maju jeść w weneckiej knajpie i muszę się przyznać że chyba bardziej mi smakowała moja wersja a już na pewno nie była gorsza od tej którą jadłam we Włoszech :)

Danie niestety bardzo kaloryczne ale warte grzechu raz na jakiś czas - zawsze można spalić ćwicząc czy biegając :)

Składniki:
  • 400g makaronu spaghetti (z mąki durum)
  • 200g śmietanki 30% (jedno małe opakowanie)
  • 2 żółtka
  • 4 łyżki mleka
  • 90g boczku wędzonego
  • 1 cebula
  • zioła prowansalskie ( można użyć bazylii ale niespodziewanie się skończyła ;)
  • świeża zielona natka pietruszki

Makaron gotujemy wg przepisu na opakowaniu. Odcedzamy.

Boczek kroimy w drobną kosteczkę i podsmażamy na patelni.
Następnie wykładamy go na papierowy ręcznik żeby odsączyć nadmiar tłuszczu.

Na patelni z tłuszczem który wytopił się z boczku podsmażamy poszatkowaną w kosteczkę cebule.
Gdy cebula się zeszkli dodajemy 1/2 śmietanki i boczek na patelnię. Siekamy drobno pietruszkę i wrzucamy razem z ziołami prowansalskimi (do smaku)

Żółtka mieszamy z pozostałą ilością śmietanki w miseczce i wlewamy na patelnię. Gotujemy na małym ogniu około 1 min. Na wolnym ogniu i tak żeby nie powstała jajecznica. Wrzucamy makaron dokładnie mieszamy i zajadamy.

3 komentarze: