środa, 9 lipca 2014

Frappe - greckie ochłodzenie!


W sam raz na tak upalne dni! Grecka mrożona kawa - niestety smaku nie da się odtworzyć więc koniecznie trzeba jej spróbować będąc w Grecji. Tam można zauważyć monopol Nescafe jednak grecy produkują specjalną odmianę tej kawy do przyrządzania frappe. Jest idealna dla każdego kto lubi kawę. Dobra wersja gdy temperatury sięgają 30 stopni i wypicie ciepłej kawy wydaje się niemożliwe :)

Frappe występuje w 5 odmianach zależy czy chcecie pić ją z mlekiem czy z cukrem. Więc jak będziecie w Grecji musicie podać to info kelnerowi bo te składniki dodaje się w trakcie jej przygotowywania.

Seketo - to kawa bez cukru
Metrio me gala - półsłodka z mlekiem
Gliko choriz gala - słodka ale bez mleka
Gliko me gala - słodka z mlekiem
Metrio choriz gala - półsłodka bez mleka

Dobra ale do rzeczy moja wersja to Metrio choriz gala :)

Moje proporcje:
  • 2 łyżeczki kawy
  • 1 łyżeczka cukru (brązowy)
  • zimna woda
  • kostki lodu 


Kawę i cukier zalewamy ok 100 ml zimnej wody (w tym momencie dodajemy także mleko ok 1/2 tego co użyjemy) i ubijamy za pomocą miksera, shakera lub słoiczka po dżemie ;)  I tu uwaga najlepiej użyć drobnoziarnistej kawy wtedy dobrze się rozpuści. Gdy uzyskamy sztywną pianę nad kawą wlewamy do szklanki. Uzupełniamy wodą i lodem.

Ja używałam shakera i wrzuciłam do niego wszystkie składniki razem z lodem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz