sobota, 25 października 2014

Racuchy drożdżowe z gruszką bez tłuszczu



Kolejna wersja puszystych racuchów które kojarzą się z dużą ilością tłuszczu. Ale nie musi tak być. Jeśli macie dobrą patelnię tłuszcz można wyeliminować całkowicie :) Dzisiaj opcja z świeżymi drożdżami.

Składniki na około 9 dużych racuchów:

  • 400g mąki 
  • 40g świeżych drożdży
  • 3/4 szklanki ciepłego mleka
  • 3 łyżki brązowego cukru
  • 1 jajko
  • 2 gruszki


Do miski wsypujemy mąkę. Na środku robimy dziurę i kruszymy do niej drożdże, posypujemy cukrem i zalewamy ciepłym (nie gorącym!) mlekiem - wlewamy 1/2 ilości.

Przykrywamy ścierką i odstawiamy w ciepłe miejsce ja wykorzystałam kaloryfer :) Położyłam miskę obok na 10-15 min.

W tym czasie obieramy gruszki i kroimy w dość drobną kostkę. Ja podpiekłam ją na patelni ok 2-3 min żeby była ciepła i ciasto szybciej wyrosło.

Gdy zaczyn będzie gotowy do miski wlewamy resztę mleka, wbijamy jajko mieszamy. Ciasto nie powinno być zbyt lejące ani zbyt zbite. Gdyby tak było to dodajemy mąkę/mleko. Dodajemy pokrojoną gruszkę. Mieszamy. Przykrywamy ścierką i odkładamy w ciepłe miejsce na ok 1h (u mnie ciasto leżakowało obok kaloryfera i wystarczyło mu 40 min żeby cudnie wyrosło).

Gdy ciasto wyrośnie racuchy nakładamy zamoczoną w zimnej wodzie łyżką na rozgrzaną patelnię i smażymy z każdej strony aż się zrumieni. Z każdym razem gdy nakładamy porcję łyżkę należy zamoczyć w zimnej wodzie żeby ciasto lepiej odchodziło,

Jeśli macie dobrą teflonową patelnię racuchy można smażyć bez tłuszczu - mnie się udało ;)




1 komentarz:

  1. Dziękuję za przepis :) racuchy wyszły pyszne :)

    OdpowiedzUsuń