środa, 22 października 2014

Placki ziemniaczane z pieczarkami pieczone bez tłuszczu!


Raz zrobiłam i postanowiłam że na pewno jeszcze do nich wrócę. Mowa tu o plackach ziemniaczanych pieczonych w piekarniku. Jak w tytule bez tłuszczu przynajmniej tego dodatkowego w postaci oleju. Gdy robiłam wersję podstawową bez dodatków klik to dodałam olej teraz wersja z pieczarkami bez oleju czyli jeszcze mniej kalorii ;)

Zapraszam do wypróbowania tej opcji z pieczarkami.

Składniki:

  • 1 kg ziemniaków
  • 1 jajko
  • 6 pieczarek (papryka słodka, sól, pieprz, czosnek granulowany)
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz


Pieczarki drobno posiekać przyprawić (ja użyłam mieszanki którą podałam w nawiasie) i podsmażyć na patelni.

Ziemniaki obrać i potrzeć na tarce na dużych oczkach. Tak samo cebulę i czosnek.

Do ziemniaków dodajemy jajko, usmażone pieczarki i mieszamy. Doprawiamy solą i pieprzem.

Wykładamy na blachę (użyłam tej z wyposażenia piekarnika) papier do pieczenia i nakładamy masę ziemniaczaną. Smażymy ok 15 min  na jednej stronie - aż się porządnie zarumienią, Wyciągamy przekładamy na drugą stronę. Temperatura pieczenia 195 st C.

Pysznie smakują podane z sosem chrzanowym tutaj przepis ;)



3 komentarze: