piątek, 24 października 2014

Tarta gruszkowa z migdałami





Dzisiaj smaczna propozycja na wykorzystanie gruszek ;) Aromatyczny cynamon doskonale podkreśli smak tarty.

Składniki:

  • 250g mąki
  • 150g zimnego masła
  • 1 jajko
  • 4 łyżki cukru brązowego
  • 4 gruszki
  • laska cynamonu (można użyć mielonego) 
  • garść płatków migdałowych (posiekałam lekko)


Do miski przesiewamy mąkę, wbijamy jajko, dodajemy pokrojone na mniejsze kawałki masło oraz cukier. Całość dokładnie zagniatamy. Formujemy kulę jedną duża (3/4) i małą (1/4 ciasta) obie wkładamy do zamrażalnika na ok 30 min.

W tym czasie obieramy gruszki, kroimy na 4 i każdą część na plastry.

Po wyjęciu ciasta z lodówki należy je rozwałkować na na szerokość formy do tarty (moja miała 23 cm). Układamy je na formie wyłożonej papierem do pieczenia

Układamy pokrojone gruszki, ścieramy na tarce na grubych oczkach 1/4 ciasta a potem ścieramy cynamon na małych oczkach (nie ścieramy całej laski ;) lub posypujemy tym mielonym. Na końcu posypujemy płatkami migdałów.

Pieczemy w 195st C ok 30 min. Ja wyciągałam moje gdy było już pięknie zarumienione ;)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz