środa, 2 marca 2016

Amerykańskie domowe burgery / Domowy FAST FOOD





Dzisiaj prezentuję domowe burgery z solidnym kawałem wołowego mięsa, położonym na pełnoziarnistej bułce z dodatkiem warzyw i sosu! Taki domowy fast food to ja lubię ;)

Składniki na kotlety:

  • 300g mielonego mięsa wołowego
  • 1 jajko
  • 1 ząbek czosnku (posiekany)
  • 2 łyżeczki sosu sojowego
  • 1 łyżeczka sosu worcaster
  • 3 łyżki natki pieruszki
  • sól i pieprz do smaku



  • 3 bułki pełnoziarniste
  • 3 duże plastry pomidora
  • ulubiona sałata (u mnie mix sałat)
  • 3 plastry cebuli czerwonej
  • 3 plastry sera żółtego
  • ulubione sosy ja użyłam BBQ i musztardy


Składniki na burgery umieszczamy w misce i mieszamy rękami. Mięso wyrabiamy energicznie przez dłuższą chwilę. Formujemy 3 okrągłe kotlety wielkości bułki (nieznacznie większe bo podczas smażenia się skurczą). Ważne jest aby mięso było zwarte wtedy nie będzie się rozlatywać.

Uformowane kotlety smażymy na patelni ja na zwykłej patelni z użyciem tłuszczu. Można na grillowej.

Bułkę przekrawamy na pół i podpiekamy na suchej patelni (bez tłuszczu) środkiem bułki do dołu. Następnie smarujemy sosem układamy dodatki. Ja zrobiłam to w kolejności: sałata, ser, burger, pomidor, cebula, sałata, bułka. Wierzch drugiej części bułki też posmarowałam sosem.

To jest pyszne! ;)




2 komentarze:

  1. Uwielbiam burgery, ten jest w nieco zdrowszej wersji bo w bułce pełnoziarnistej. Prezentuje się rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bułki sie samemu piecze

    OdpowiedzUsuń