niedziela, 11 stycznia 2015

Brownie z orzechami laskowymi


Na zabawie sylwestrowej zaserwowali nam Brownie a przeglądając nową zdobycz świąteczną - "pyszne 25" zobaczyłam przepis. Ciasto tradycyjne amerykańskie, nazwa pochodzi od ciemnobrązowego koloru brownie. Przygotowane jest na bazie czekolady i masła z niewielką ilością mąki. Jest wilgotne i dość ciężkie nie da się tego dużo zjeść na raz. Przynajmniej ja nie potrafię ;)

Składniki:
  • 250g gorzkiej czekolady ( użyłam 200g 60% kakao i 90% 50g)
  • 275g masła
  • 200g cukru
  • 150ml wody
  • 75g mąki
  • 3 jajka
  • garść orzechów włoskich
Wodę wlać go garnka, dodać cukier i zagotować. Gdy cukier się rozpuści wrzucamy połamaną czekoladę.

Cały czas mieszając dodajemy masło. Wszystko to na wolnym ogniu. Wymieszaną czekoladową masę zdjąć z gazu.

Jajka dokładnie wymieszać z mąką za pomocą trzepaczki tak żeby nie było grudek. Następnie wlewamy czekoladową masę. Mieszamy.

Moje brownie wlałam do formy na tartę o średnicy 22 cm możecie użyć także tortownicy lub innej blaszki.

Wierzch posypać posiekanymi orzechami laskowymi.

W oryginale ciasto w 180st pieczone jest przez 20 min. Ja piekłam 195st C na funkcji góra-dół ok 30 min.

Brownie podajemy na zimno. Dopiero wtedy uzyskuje prawidłową konsystencję.







1 komentarz: