poniedziałek, 8 grudnia 2014

Mokka trochę odchudzona



Mokka? to nic innego jak kawa z czekoladą. Czas na wrzucenie pomysłu na mokkę bardziej klasyczną z gorzką czekoladą.  Dlaczego odchudzona? Bo ten rodzaj kawy podawany jest z bitą śmietaną a że święta za pasem trzeba się trochę po oszczędzać przed ;) Jeśli chcecie aby kawa była mniej gorzka dodajcie czekoladę z mniejszą zawartością kakao lub po prostu mleczną.

Składniki na szklankę 300 ml:
  • 1/3 espresso czyli 100 ml ( u mnie z dwóch łyżeczek)
  • 2/3 gorącego mleka czyli 200 ml
  • 6 kostek gorzkiej czekolady u mnie 90% kakao

Czekoladę rozpuścić w gorącej kąpieli i wymieszać z gorącym mlekiem.
Gdy pierwszy raz robiłam ta kawę powstały grudki więc tym razem do rozpuszczonej czekolady dodałam ok 50 ml mleka i rozmieszałam trzepaczką. 
Do szklanki wlać espresso mleko z czekolada wymieszać i się delektować! ;)




2 komentarze: