poniedziałek, 16 listopada 2015

Jabłecznik z budyniem



Jabłka zawsze lubiłam i chyba nigdy nie przestanę. Puls jest taki że zawsze i w każdym sklepie można je dostać. Najlepsze prosto z sadu Babci ;) Dzisiaj polecam przepis na zwykły ale niezwykły jabłecznik z budyniem :)

Składniki na ciasto:

  • 200g zimnego masła 
  • 450g mąki pszennej
  • 3 łyżki jogurtu greckiego
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 jajko


Nadzienie:

  • 2kg jabłek
  • 2 budynie waniliowe bez cukru
  • 750ml mleka
  • 5-6 łyżek cukru


Dodatkowo:

  • cukier puder do posypania



Wszystkie składniki na ciasto zagniatamy w jednolitą kulę. Dzielimy ją na dwie części 2/3 i 1/3. Owijamy folią i wkładamy do zamrażalnika.

W tym czasie ciasto się chłodzi a ja zabieram się na nadzienie.

Jabłka obieramy ze skórki i trzemy na tarce na dużych oczkach.

Budynie należy przygotować wg przepisu na opakowaniu - zmniejszamy jednak ilość mleka z 1l na 750ml.

Większą część ciasta rozwałkować i ułożyć na spód blachy wyłożony papierem do pieczenia.

Jabłka lekko odsączyć z soku. Ja lekko wyciskałam je w rękach przed nałożeniem.

Rozkładamy je równomiernie na cieście.

Wylewamy budyń. Na wierzch ścieramy 1/3 pozostałego ciasta.

Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180st C na około 50-60 min, Ciasto z wierzchu powinno się ładnie zarumienić ;)

Posypujemy cukrem pudrem gdy wystygnie.




3 komentarze:

  1. ale mi smaku zrobiłas tym zdjęciem

    OdpowiedzUsuń
  2. zjadłabym kawałeczek no ewentualnie całą blachę ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń