sobota, 7 listopada 2015

Tartaletki z odchudzonym kremem mascarpone i mini kiwi



Gdy szwagier zapytał mnie czy chcę zjeść mini kiwi z ich ogródka myślałam że żartuje :) po czym przyniósł całą garść pysznych zielonych małych kiwi :) myślałam że u nas nie da się tego wyhodować - a jednak!

Miałam upiec placek jogurtowy jednak w ostatniej chwili skusiłam się na tartę w formie mini. Z przepisu powstało 6 małych tart z kremem mascarpone. Ten został odchudzony bo zamiast śmietanki dodałam jogurt grecki. Jest mniej kaloryczny a tak samo smaczny.

Składniki:

  • 100g zimnego masła
  • 1 jajko
  • 220g mąki
  • 3 łyżki cukru pudru


Składniki na krem:

  • 250g serka mascarpone
  • 4 łyżki jogurtu greckiego gęstego
  • 3-4 łyżki cukru pudru (zależy jak bardzo słodki chcecie krem)


Dodatkowo:

  • mini kiwi (może być też zwykłe kiwi obrane ze skórki i  pokrojone na mniejsze kawałki)


Wszystkie składniki na ciasto zagniatamy. Ciasto owijamy folią i wkładamy do lodówki.
Po 30 min wyjmujemy i wykładamy nim tartaletki (średnica 8 cm). Wkładamy do piekarnika 200st C na około 150 min, Mają się ładnie zarumienić.

Mascarpone mieszamy z jogurtem i cukrem aż powstanie jednolity krem. Gdy tartaletki będą zimne nakładamy na nie krem dekorujemy plasterkami kiwi i gotowe ;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz