poniedziałek, 15 czerwca 2015

Sernik z truskawkami





Zapewniam że każdy kto upiecze ten sernik nie pożałuje! Jest genialny. Bardzo puszysty - rozpływa się w ustach. Z dodatkiem truskawek i bez spodu dla mnie pycha! Jest lekki, nie zapycha. Będzie dobry na upalne dni :) Warto wykorzystać truskawki, ale równie dobrze można zastąpić je borówkami czy malinami nawet brzoskwiniami.

Lubię wysokie serniki więc przepis na tortownicę 20 cm.


Składniki:
  • 1 kg serka z wiaderka (użyłam Vitello naturalnego)
  • 200 ml śmietanki 30%
  • 4 jajka
  • 2/3 szklanki cukru pudru
  • 2x40g proszku budyniowego (waniliowy)
Dodatkowo:
  • ok. 200g świeżych truskawek


Śmietankę wlewamy do miski i ubijamy aż lekko zgęstnieje (nie ma być sztywna) dodajemy jajka i jeszcze ok 1 minutki ubijamy. Porcjami dodajemy sernik cały czas ubijając, następnie cukier (możecie dodać mniej/więcej) i proszek budyniowy.

Masę serową wlewamy do tortownicy (ja spód wykładam papierem - zawsze mam obawę czy nie zacznie wypływać :).

Truskawki przekrajamy na połówki i układamy na wierzch, lekko wciskamy do sernika.

Pieczemy około 1,5h w piekarniku rozgrzanym do 150st C. Ja pierwsze 30  min piekę w 180st C.
Wierzch sernika powinien być sprężysty i ścięty. Chłodzimy przy uchylonym piekarniku.

Schłodzić w lodówce przez ok 12h. Następnego dnia smakuje najlepiej ;)









2 komentarze: